A Fashion's Night Out nevű rendezvénnyel szeptember 8-án kezdetét vette a Mercedez-Benz Fashion Week a divat neonreklámoktól csillogó fővárosában, New Yorkban. De hogyan is képzeljük el ezt a rendezvényt, mely már három éve tartja lázban a divatőrülteket, tervezőket, divatszerkesztőket, sztárokat és civileket egyaránt?
Egy őrült nagy partyként, ahol a divatvilág elitje sztárokkal (na és persze PRosaikkal) karöltve biztosítja a felhőtlen szórakozást a divatszerető átlagembernek szerte a világ nagyvárosaiban változatos programokkal, akciókkal, koncertekkel!
A Fashion's Night Out rendezvényt New Yorktól Atlantáig, Milánótól Párizsig a világon több, mint 250 városban rendezték meg. Egyedül New Yorkban több, mint 1000 üzlet vett részt meghosszabbított nyitvatartással a programok rengetegében és csábította magához akciókkal, koncertekkel, celebekkel, változatos őrültségekkel a vásárlókat.
Az esemény célja, hogy megismertesse a tervezők munkáját a divatszerető nagyközönséggel, bevezesse őket az átlagemberek által kevésbé látogatott luxusüzletekbe és hogy természetesen ezáltal nagyobb eladásokat generáljon.
Lássuk, hogy érezték magukat az eseményen a tervezők, modellek!
Diane Von Furstenberg
Michael Kors
és Jean-Paul Gaultier is modellkoszorúban mulattak
Zac Posen is hölgyekkel pózolt
Marc Jacobs Dakota Fanninggel népszerűsítette márkáját
és Oscar de la Renta még énekelt is!
A divatszerkesztők kedvencei az új generáció tervezői is jelen voltak.
Olyan nevek, mint Alexander Wang
a Proenza Schouler tervezői, Jack McCollough és Lazaro Hernandez
Prabal Gurung
Joseph Altuzarra
és Rachel Roy
A legfontosabb divatszerkesztők sem hiányozhattak az eseményről.
Jelen volt az amerikai Vogue főszerkesztője, a Fashion's Night Out kezdeményezője, Anna Wintour
A Vogue legendás stylistja, divatszerkesztője, Grace Coddington
A francia Vogue új főszerkesztője, Emmanuelle Alt
és persze a streetstyle fotósok szeme fénye, a japán Vogue Nippon főszerkesztője, Anna Dello Russo is.
A celebek is készséggel mutogatták magukat az eseményen, az igazán mainstream Justin Biebertől Nicki Minajon át olyan sztárokat láthatott az átlagos divatrajongó,
mint a Gossip Girl Leighton Meestere, aki a Tiffanynál dalra is fakadt
A Glee című musicales betétekkel tarkított sorozat Lea Michaele-je
a legdivatosabb sorozat, a Szex és New York Sarah Jessica Parkerén át
az alternatív megjelenésű színésznő, Tilda Swintonig
De a modellek és az IT-girlök is jelenésüket tették az üzletek valamenyikében:
a provokatív fotós, Terry Richardson barátnője, a divatikonként tisztelt Jen Brill
Gwen Stefani mostohalánya, Daisy Lowe és Bob Geldof lánya, Pixie Geldof a mókás-alternatív ruháiról híres Henry Holland oldalán
Keith Richards, a The Rolling Stones zenészének lánya, Alexandra esetében sem esett messze az alma a fájától, DJként lépett fel a Juicy Couture-nál
a kislányosan bájos modell-műsorvezető-divatikon, Alexa Chung sem maradhatott el Alexandra mellett, ő is a lemezeket válogatta, ahogy egy igazi alternatív celebhez illik.
De nehogy azt gondoljátok, hogy csupa csapnivaló zene volt kétbalkezes divatos sztárok tolmácsolásában! Igazi művészek is felléptek ám!
Olyanok, mint Estelle
az extravagáns Beth Ditto
vagy a kedves fesztiválzenekar, a Best Coast
Az eseményről több honlap és csatorna is folytatott élő közvetítést, a legösszeszedettebbnek a Shopbop luxuswebshopé tűnik, ahol a bájos brit, Louis Roe készített interjút a Shopbopban is jelen levő designerekkel New Yorkban és konferálta fel a webshop stylistjainak, Kate Ciepluch és Morgan Wendelborn közvetítését az üzletekből.
Rachel Roy-jal készült interjújából megtudhatjuk, hogy a tervezőnő autodidakta módon tanulta a tervezést és számításba veszi a ruhák készítésénél a valódi nők alakját és életstílusát.
Maria Cornejo, a Vogue által is méltatott tervezőnő is hasonló elveket követ és az intellektuális divatot részesíti előnyben az extrém ruhákkal szemben.
Az interjúk során megszólalnak Jen Kao, Charlotte Ronson, Karen Walker, Kimberly Ovitz, Alex Young, Jean-Michel Cazabat, a Rag&Bone, az Alice &Olivia, a Soludos és a Tribune Standard designerei. Mindenki nagyon fáradt a fashion week előkészületei miatt, de lelkesen válszolják meg a már rég elkészült őszi-téli kollekciókkal kapcsolatos kérdéseket.
Kate és Morgan betekint
Helmut Langhoz
Matthew Williamsonhoz
de mint kiderül, Philip Limnél a legnagyobb a party
ahol maguk a stylistok keverik a koktélokat és a zenét!
A celebsokaság, luxusdömping és koktéláradat között az esemény végső konklúziója legyen mégis Diane Von Furstenberg mottója: "Légy a nő, aki szeretnél lenni!", hiszen mi más lenne a sok hűhú, program és pénzköltés célja, mint hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben, mi nők.
Ti mit szólnátok, ha Magyarország is csatlakozna? ;)
A Shopbop egész közvetítését itt nézhetitek meg.
Képek forrása: FNO facebook, Telegraph, és ibtimes
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése