2011. augusztus 31., szerda

Hermés 1837

Kocsi, nyereg, bőr kézitáska, selyemsál, óra, parfüm..... ha matek órán számokkal helyettesítve kapnám ezt az egyenletrendszert, igencsak fájna a fejem. Hogy jutottunk el az alkatrészektől a méregdrága kiegészítőkig? A varázs majd kétszáz évben, folyton megújuló ötletekben, merészségben, kreativitásban, olykor pimaszságban és tökéletességben keresendő. Mutatom az egyenlethez a puskát!


Thierry Hermès 1837-ben alapította meg vállalkozását, ami a kezdetekben nyeregkészítéssel, kocsik gyártásával foglalkozott. Vevőköre már ekkor a tehetősebbekből állt össze. A tulajdonváltás stílusbeli megújuláshoz ugyan nem vezetett, ám megjelentek az első, minőségi bőrből készült utazó táskák. A hivatalos dátum 1922, amikor az első kézitáska piacra került. Különlegessége, hogy minden termék kézzel készül, egy-egy táska tizenhat-húsznégy órát is igénybe vehet, talán így érthető, hogy a  minőségi alapanyag, és a belefektetett munka arányában a táska ára sajnos nem egy átlagos ember pénztárcájához mérten kerül végül a polcokra. Noha ez a kijelentésem merőben ellent mond a helyzetnek, ugyanis várólistára kell mindenkinek iratkoznia, ami akár több év is lehet, hogy kedvencéhez juthasson. Számos híresség rajong a márkáért, Grace Kelly után kapta az egyik táska például a Kelly nevet . (Noha nem célirányosan neki készítették, egy paparazzi fotó kellett ehhez, ahol is Kelly egy Hermés táskával volt látható.)
Az 1920-as évektől aztán nyakkendők, standtörölközők, parfümök és órák gyártásába is belevágtak, sikerrel. 1928-ban a méltán védjegyükké vált selyemsál került piacra, rá tíz évre külön gyárat kellett keresni, hogy a termék kitermelése gyorsabban haladjon. A sálak mind kilencven centisek, kizárólag selyemből készültek, hatvanöt grammot nyomnak. Lassan elérik a háromezer-féle formában való megjelenést.
A Hermés palettája továbbra is bővül, néhány plakátot kerestem Nektek, a legújabbakat, hogy lássátok, miben rejlik továbbra is a vonzerő. 
Nektek nem tűnik fel valami ellentmondás a plakátokon? Olyan szemtelenül ötvözik a régi vonalat az újjal, hogy már tökéletes! Néhol kihívó, provokatív, szexi... és mégis ragaszkodnak a gyökerekhez. Persze Photoshop segítségével.
Az idei reklám anyagukhoz videót is társítottak... ahogy azt várták a rajongók, nem egyszerű tucatfilmecske lett valamilyen szuperszexi modellel. De tudjátok mit, nézzétek meg Ti is!
Csodálkozik e ezek után bárki, hogy akár Madonna, Victoria Beckham, vagy Lady Gaga ne lenne képes kivárni a maga sorát? Egy Hermésért bármit!

Forrás: Glamour, képanyag: Google

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése